Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Πρόβλημα 0x800C0133 στο Outlook Express

Αν και το Outlook Express έχει παραδώσει την σκυτάλη  στις νέες γενιές client ηλεκτρονικών ταχυδρομείων της Microsoft, είναι το βασικό εργαλείο λήψης αλληλογραφίας σε ένα σημαντικά μεγάλο αριθμό προσωπικών υπολογιστών που εξακολουθεί να λειτουργεί με Windows XP. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα  που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας χρήστης του OE είναι η αδυναμία λήψης αλληλογραφίας λόγο του ότι είναι γεμάτος ο φάκελος εισερχομένων ( inbox ) ή λόγο καταστροφή του, γνωστού ως Error 0x800C0133 ή 0x800C0131.



Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον πρόβλημα αποτυχίας λήψης αλληλογραφίας λόγο της καταστροφής του φακέλου εισερχομένων του Outlook Express.

Τι προκαλεί το πρόβλημα λήψης αλληλογραφίας


 Λόγο αρχιτεκτονικής του Outlook Express (ΟΕ παρακάτω για συντόμευση), η βάση δεδομένων κάθε φακέλου που αποθηκεύονται ηλεκτρονικά μηνύματα (e mails) έχει χωρητικότητα 2GB. Πιο απλά, για κάθε φάκελο αλληλογραφίας που δημιουργούμε ή υπάρχει στο OE έχει δημιουργηθεί και ένα αρχείο ( μία βάση δεδομένων ) στον κατάλογο του ΟΕ με την κατάληξη .dbx. Εκεί μέσα αποθηκεύονται τα e mails ( κατάληξη .eml) του αντίστοιχου φακέλου.
Όταν ο φάκελος των εισερχομένων γεμίσει και φτάσει το ανώτατο όριο χωρητικότητας των 2GB, δεν είναι δυνατό να προσθέσει το OE άλλα mail στο .dbx (inbox.dbx ή εισερχόμενα.dbx) με αποτέλεσμα μερικές φορές να  καταστρέφεται. Τότε μας εμφανίζεται μια ειδοποίηση όπως η παρακάτω: 

" Ένα άγνωστο πρόβλημα δημιουργήθηκε, Λογαριασμός ' <διεύθυνση λογαριασμού αλληλογραφίας>' διακομιστής '< διεύθυνση διακομιστή >' Πρωτόκολλο POP3, θύρα 110, Ασφάλεια ( SSL): ΟΧΙ, Αριθμός Προβλήματος 0x800C0133"


Πρόβλημα νούμερο 2


Το αμέσως μεγαλύτερο πρόβλημα που μπορεί να δημιουργηθεί είναι η αδυναμία να διαβάσουμε τα ήδη αποθηκευμένα μηνύματα αφού δεν εμφανίζονται λόγο του  κατεστραμμένου .dbx του φακέλου. Αυτό είναι και το χειρότερο καθώς σίγουρα θα έχουμε σημαντικά e mails που θα θέλαμε να ξαναδούμε.


Επίλυση προβλήματος λήψης αλληλογραφίας 


Τα παρακάτω βήματα θα μας επιτρέψουν να αρχίσουμε να λαμβάνουμε ξανά την αλληλογραφία από τον διακομιστή.


  • Ανοίγουμε το Outlook Express
  • Πηγαίνουμε στο μενού Εργαλεία -> Επιλογές
  • Στην παράθυρο που μας ανοίγει πηγαίνουμε στην καρτέλα Συντήρηση
  • Πατάμε το κουμπί φάκελος αποθήκευσης που βρίσκεται προς το τέλος της καρτέλας
  • Στο παραθυράκι που μας ανοίγει υπάρχει γραμμένη η διαδρομή του φακέλου όπου αποθηκεύει το Outlook Express τα .dbx, το επιλέγουμε όλο και κάνουμε αντιγραφή
  • Πατάμε την έναρξη των Windows και στην εκτέλεση κάνουμε επικόλληση την διαδρομή του προηγούμενου βήματος
  • Βρισκόμαστε πλέον στον κατάλογο όπου αποθηκεύονται τα μηνύματα, ψάχνουμε να βρούμε το .dbx των εισερχομένων και να δούμε το μέγεθος του. Αν αυτό είναι κοντά ή ακριβώς στο 2.000.000ΚΒ τότε είμαστε βέβαιοι για το τι δημιούργησε το πρόβλημα, αφήνουμε το παράθυρο ανοιχτό καθώς θα επιστρέψουμε
  • Επιστρέφουμε στο OE, στο γονικό φάκελο "Τοπικοί Φάκελοι " δημιουργούμε ένα νέο φάκελο ( Δεξί κλικ πάνω στο φάκελο και δημιουργία νέου ) με όνομα π.χ backupInbox
  • αφού δούμε ότι πράγματι ο νέος φάκελος δημιουργήθηκε κλείνουμε το OE
  • επιστρέφουμε στον φάκελο που αποθηκεύονται τα .dbx
  • βρίσκουμε το νέο .dbx που δημιουργήθηκε ( backupInbox.dbx εδώ ) και το διαγράφουμε
  • επιλέγουμε το .dbx εισερχομένων και το μετονομάζουμε σε backupInbox.dbx 
  • ανοίγουμε το ΟΕ το οποίο δημιουργεί αυτόματα ένα νέο .dbx εισερχομένων ( άδειο πλέον καθώς τα μηνύματα μας είναι στον backupInbox )
  • o OE λαμβάνει την αλληλογραφία μας από τον διακομιστή



Επίλυση προβλήματος απώλειας των αποθηκευμένων μηνυμάτων


 Για να μπορέσουμε να διαβάσουμε τα παλιά μηνύματα μας  τα οποία πια βρίσκονται στον φάκελο backupInbox θα χρειαστεί η βοήθεια από κάποιο πρόγραμμα ( εκτός εάν είμαστε τυχεροί και τα e mails είναι ορατά ).
Με  ένα ψάξιμο στις μηχανές αναζήτησης θα βρείτε αρκετά προγράμματα που κυκλοφορούν γι' αυτό τον σκοπό. Το πρόγραμμα αυτό κάνει αποσυμπίεση των .dbx και μπορούμε να δούμε τα e mails μεμονωμένα (τίτλος μηνύματος.eml).  Έτσι πολύ εύκολα σβήνουμε αυτά που δεν χρειαζόμαστε και τα υπόλοιπα μπορούμε να τα περάσουμε σε κάποιο νέο φάκελο του ΟΕ απλός τραβώντας και πετώντας στην διεπαφή του (Drag and Drop στον φάκελο που θέλουμε).


Προσοχή όμως όταν επιλέγουμε προγράμματα, καθώς χρειάζεται διασταύρωση και έλεγχο με το antivirus που έχουμε, για να σιγουρέψουμε ότι δεν είναι κάποια απάτη και δεν έχει σκοπό να εγκαταστήσει κάποιο malware ή ιό στον υπολογιστή μας.


Πως μπορούμε να αποφύγουμε την εμφάνιση του προβλήματος 0x800C0133 ή 0x800C0131


Για να αποφύγουμε το ίδιο πρόβλημα στο μέλλον καλό θα είναι να οργανώσουμε με φακέλους τα εισερχόμενα μας και προώθηση με χρήση φίλτρων των εισερχομένων μηνυμάτων μας αλλά και σβήσιμο των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που δεν χρειαζόμαστε. Έτσι μειώνουμε τις πιθανότητες να αντιμετωπίσουμε ξανά το πρόβλημα.
Και μην ξεχνάτε. Το Back up, των χρήσιμων μηνυμάτων μας αλλά και γενικά των αρχείων μας, είναι ανεκτίμητο. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου